اکسل مدیریت ارتباط با مشتریان | اکسل مدیریت اطلاعات مشتریان شرکت | اکسل CRM شرکتی | نمونه سیستم مدیریت ارتباط مشتریان شرکت | قالب اکسل CRM | اکسل مدیریت ارتباط با مشتریان | قالب CRM مشتریان در نرم افزار اکسل
مدیریت ارتباط با مشتری همیشه بخش مهمی از کسب و کار شما برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان است زیرا به ایجاد و بهبود وفاداری مشتری کمک میکند. این یکی از عوامل اصلی درآمد یک شرکت است. قالب CRM ما در اکسل به شما کمک میکند فروش خود را افزایش دهید، مشتریان را حفظ کنید و حرکات آینده خود را برنامهریزی کنید.
تجربه مشتریان خود را بهبود بخشید و فرآیند فروش را با استفاده از محصول پیشرفته CRM ما که برای تولید و تفکیک موثر سرنخها طراحی شده است، بهینه کنید تا مشتریان بالقوه را بهصورت دقیق هدفگذاری کنید.
ابزار CRM تیم فروش شما را با قابلیتهای هوش تجاری توانمند میکند و دادههای مفیدی برای استراتژیهای افزایش و فروش متقاطع ارائه میدهد و ارزش طول عمر هر مشتری را به حداکثر میرساند.
با محصول ما، تجربهای آسان در تماس و ارتباطات را خواهید داشت، با ویژگیهایی که از تبدیل سرنخها و تفکیک مشتریان پشتیبانی میکند، تا نرخ تبدیل و روابط مشتری خود را بهبود بخشید.

آیا میتوانید از اکسل به عنوان CRM استفاده کنید؟
بله، میتوانید از اکسل به عنوان ابزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده کنید تا تعاملات با مشتریان را پیگیری کنید، تماسها، سرنخهای فروش، و پیگیریها را مدیریت کنید. در حالی که به اندازه نرمافزارهای CRM اختصاصی قوی نیست، اکسل میتواند گزینهای مقرون به صرفه و قابل تنظیم برای کسبوکارهای کوچک یا افراد باشد.
این قالب از 9 بخش مجزا تشکیل شده که در نهایت ساختار کامل یک CRM حرفه ای را ارائه می کند.
1.تنظیمات:
این بخش جایی است که شما تمامی تنظیمات خود را در اکسل مدیریت ارتباط با مشتریان تعریف میکنید، مراحل فرآیندهای کاری خود را تنظیم میکنید و نمایندگان فروش خود را وارد میکنید. همچنین، برای داشتن نمایش واضح در بخش “جریان کار (پاپلاین)”، میتوانید رنگهای خاصی را بر اساس سطح اهمیت وظایف وارد شده تعیین کنید. با تعیین وضعیت سرنخها، مشاهده تمامی وضعیتهای فعلی وظایف در انتظار در قالب CRM اکسل آسان خواهد بود.
۲. دفترچه آدرس
اطلاعات مشتریان
- ورود اطلاعات مشتریان: این بخش به عنوان پایگاه دادهای برای ثبت اطلاعات مشتریان یا سرنخها عمل میکند.
- اطلاعات ضروری: اطلاعات ضروری مانند شناسه مشتری، نام، ایمیل، شماره تلفن، آدرس شرکت و سایر اطلاعات مهم مربوط به مشتریان را میتوان در این بخش وارد کرد.
- وضعیت مشتریان: با پر کردن ستون وضعیت، میتوانید بهطور همزمان مشتریان فعلی و احتمالی را پیگیری کنید.
- مدیریت اطلاعات تماس: این بخش به شما کمک میکند تا اطلاعات تماس مربوط به مشتریان، سرنخها، و مخاطبین را ذخیره و مدیریت کنید.

3.تعریف وظایف و کارها
- ورود اطلاعات: در این بخش، میتوانید مراحل مختلف فرآیند فروش را وارد کنید و با تعریف مراحل مختلف برای هر کار، دید کاملی از جریان کار داشته باشید.
- فروشندگان: اطلاعات مربوط به فروشندگان یا نمایندگان فروش را وارد کنید تا بتوانید عملکرد هر کدام را بررسی و مدیریت کنید.
- سطح اهمیت: میتوانید سطح اهمیت هر وظیفه را تعیین کنید تا به راحتی بتوانید بر وظایف اولویتدار تمرکز کنید.
- وضعیت سرنخ: با تعریف وضعیت سرنخها، امکان مشاهده وضعیت جاری هر یک از وظایف و سرنخها فراهم میشود.

4.وظایف و سوابق فرآیندهای کاری:
اگر در بخش تعریف وظایف گزینه باز (Open) را انتخاب کنید، میتوانید در این بخش به آن وظیفه دسترسی پیدا کنید. بخش وظایف و سوابق فرآیند به شما کمک میکند تا وظایف ایجاد شده را پیگیری کنید. میتوانید یادداشت بگیرید، جلسات را برنامهریزی کنید و مراحل بعدی را با پر کردن ستون مرحله تعریف کنید. همچنین، فراموش نکنید که تاریخ را در کنار هر اقدام اضافه کنید.(فرمت تاریخ بصورت 14030601 خواهد بود) علاوه بر این، در هر زمانی میتوانید لیست را بر اساس شناسه وظیفه یا نماینده فروش مسئول فیلتر کنید.

5.کارتهای کانبان
- شرح وظایف: تمامی وظایف و کارهایی که در انتظار انجام هستند به صورت کارتهای کانبان نمایش داده میشوند. این روش به شما امکان میدهد تا بهصورت بصری و سریع وضعیت فعلی هر وظیفه را بررسی کنید.
- پیگیری مراحل: شما میتوانید وظایف را بر اساس مرحلهای که در آن قرار دارند (مانند شروع، در حال انجام، یا تکمیل شده) مشاهده و مدیریت کنید.

6.تقویم:
شما همچنین میتوانید اطلاعات مشابهی را در قالب تقویم شمسی پیگیری کنید. به این ترتیب، پیگیری قرارهای ملاقات و تنظیم برنامههای دیگر شما با نمایش زمانهای آزاد آسان خواهد بود. علاوه بر این، در اینجا میتوانید از فیلترهای خاص برای ماه و سال، مراحل و نماینده فروش استفاده کنید.تقویم اکسل مدیریت ارتباط با مشتریان با تاریخ شمسی سازگاری کامل دارد.

7.عملکرد فروشندگان
در این بخش، میتوانید دادههای تلفیقی را برای هر یک از نمایندگان فروش خود تجزیه و تحلیل کنید و میزان اشغال کاری آنها را مقایسه کنید. تمامی نمودارهای موجود در قالب CRM اکسل میتوانند بر اساس تاریخ و نماینده فروش فیلتر شوند.
- مقایسه عملکرد: شما میتوانید دادههای مربوط به هر یک از فروشندگان را تحلیل کرده و عملکرد آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.
- نمودارها و گزارشها: نمودارها و گزارشهای مربوط به عملکرد فروشندگان به شما کمک میکنند تا نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید و در جهت بهبود عملکرد تلاش کنید.
- فیلتر بر اساس تاریخ: تمامی نمودارها در این بخش قابل فیلتر شدن بر اساس تاریخ هستند، که به شما اجازه میدهد تا عملکرد فروشندگان را در بازههای زمانی مختلف بررسی کنید.

8. تبدیل وظایف
در این بخش، میتوانید تمامی تحلیلهای جریانات کاری را پردازش کنید. علاوه بر این، نمودارها میتوانند بر اساس تاریخ، وظایف بسته یا باز فیلتر شوند. شما قادر خواهید بود ببینید کجا بیشترین سرنخها/وظایف خود را از دست میدهید و منبع اکثر مشتریان شما چیست.

- نمودارهای فیلتر پذیر: نمودارهایی که در این بخش از اکسل مدیریت ارتباط با مشتریان قرار دارند، بر اساس تاریخ، وظایف بسته یا باز قابل فیلتر شدن هستند. این ویژگی به شما کمک میکند تا اطلاعات دقیقتری درباره فرآیندهای فروش و تبدیل وظایف به دست آورید.
- تحلیل جریان کار: شما میتوانید ببینید که در کدام مرحله بیشترین سرنخها از دست میروند و چه عواملی منجر به کسب بیشترین مشتریان میشود.
- ارزیابی فرآیند: با تحلیل جریان کار و تبدیل وظایف، میتوانید راهکارهایی برای بهبود فرآیندهای فروش و افزایش نرخ تبدیل پیدا کنید.
مزایای استفاده از قالب CRM در اکسل
این ابزار CRM به کسبوکارها کمک میکند تا با بهبود تجربه مشتری، فرآیند فروش خود را بهبود بخشند و به افزایش بهرهوری و سودآوری دست یابند. با استفاده از این قالب، میتوانید بهطور مؤثرتری روابط با مشتریان را مدیریت کنید و در جهت افزایش رضایت و وفاداری آنها گام بردارید.
این محصول به زبان فارسی و بر اساس استانداردهای جهانی و با پشتیبانی کامل از تاریخ شمسی طراحی و توسعه داده شده است .قالب مذکور دارای طراحی شکیل و حرفه ای می باشد که امکان ثبت داده های مرتبط را در آن خواهید داشت. این قالب به شکلی طراحی و کدنویسی شده که با وارد کردن داده ها ، محاسبات جداول انجام شده و نمودارهای تعاملی رسم خواهند شد.لازم به ذکر است که با ایجاد هر گونه تغییر در داده ها جداول و نمودارها بصورت خودکار بروزرسانی خواهند شد.
ویژگیهای قالب CRM در اکسل
- مدیریت ارتباط با مشتریان:
- مدیریت تمام ارتباطات مشتریان و سیستم CRM در یک صفحهگسترده
- نمایش وظایف:
- مشاهده وظایف در نمودار و بهصورت بورد کانبان
- یادداشتهای اطلاعاتی:
- شامل یادداشتهای اطلاعاتی برای استفاده بهتر
- بدون نیاز به نصب:
- آماده برای استفاده بدون نیاز به نصب
- سازگار با مک و ویندوز:
- قابل استفاده بر روی هر دو سیستمعامل
- قابل استفاده با نسخههای اکسل ۲۰۱۳ به بالا:
- سازگار با نسخههای جدید اکسل
اگر برای مدیریت داده های کسب و کار و پرسنل خود نیاز به ابزارهای حرفه ای دارید به جدول ذیل نگاهی بیندازید.
مشخصات فنی محصول
- عنوان محصول: اکسل مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
- کد محصول: Excel56
- نسخه: 4.0
- تاریخ انتشار:1402
- بروزرسانی: 1403/09/10
- فرمت فایل : xlsm
- حجم فایل: 2 مگابایت
- نرم افزار: اکسل 2013 به بالا
- زبان: فارسی
- قابلیت ویرایش: دارد
اگر در کنار این محصول نیاز به اکسل برنامهریز منابع سازمانی (سیستم ERP) برای مجموعه خود دارید کلیک کنید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- پس از خرید به صورت خودکار در سایت ثبت نام می شوید و اطلاعات ورود به حساب کاربری برایتان ایمیل می شود.
- از طریق بخش حساب کاربری امکان دسترسی به محصولات خریداری شده وجود دارد.
- دریافت آپدیت یا بروزرسانی محصولات تنها از طریق پروفایل کاربری خواهد بود و هیچگونه آپدیتی به ایمیل خریدار ارسال نخواهد شد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- لطفا قبل از خرید قوانین ما را مطالعه فرمایید.