تحلیل نیروهای رقابتی شرکت هواپیمایی بوئیینگ Boeing با مدل پنج گانه پورتر

فرمت فایل
Zip
حجم محصول
100 کیلوبایت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
2024
تعداد فایل
1 فایل
تعداد فروش
0 فروش
650,000 تومان

تحلیل نیروهای رقابتی شرکت هواپیمایی بوئیینگ با مدل پنج گانه پورتر | تحلیل شرکت Boeing با مدل Porter’s Five Forces | بررسی نیروهای رقابتی موثر بر Boeing به روش 5S Porter | تجزیه و تحلیل Boeing با مدل 5گانه پورتر | تحلیل نیروهای رقابتی پنجگانه پورتر موثر بر هواپیمایی بوئیینگ | بررسی نیروهای رقابتی پنجگانه پورتر بر شرکت Boeing| تحلیل نیروهای رقابتی پنجگانه پورتر بر کمپانی Boeing| تحلیل آماده نیروهای رقابتی 5 گانه پورتر

Porter’s Five Forces model یا مدل نیروهای پنج گانه مایکل پورتر متداول ترین مدل برای تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر محیط کسب و کار به همراه میزان و شدت رقابت در بازار است که برای اولین بار در سال 1979 توسط مایکل پورتر، استاد دانشگاه هاروارد و متخصص کسب و کارها، مورد استفاده قرار گرفت.

استفاده از مدل پورتر سالهاست که در حوزه ها و صنایع مختلف توسط مدیران و تحلیلگران این عرصه در حال استفاده است لذا این موضوع ما را بر آن داشت که با توجه به انجام پروژه های بیشمار در زمینه تحلیل کسب و کارهای مختلف، اقدام به تالیف و انتشار محصولی حرفه ای نماییم.

محصول مذکور که در جهت بررسی نیروهای پنج گانه موثر بر شرکت هواپیمایی بوئیینگ Boeing تهیه و تدوین شده حاوی اطلاعات مهم و کاربردی از وضعیت عوامل موثر بر این کسب و کار و حوزه فعالیت آن می باشد که توسط فروشگاه فایل های دیجیتال تدوین و عرضه شده است.

نیروهای رقابتی پورتر و عوامل موثر بر هر یک به شرح ذیل می باشند که در این محصول به تفصیل هر یک را توضیح دادیم:

  1. تهدید از جانب رقبا (Threat of New Entrants): در این عامل اقدام به بررسی عوامل علاقمندی مشتریان به محصولات و خدمات ، تحلیل تاثیر تازه واردین بر این شرکت، عوامل جلوگیری کننده از ورود رقبای جدید،میزان دسترسی تازه‌واردین به تکنولوژی و دانش فنی این حوزه،تاثیر قوانین بر جلوگیری از ورود رقبای جدید و در نهایت مزیت مطلق شرکت مذکور نسبت به رقبا نمودیم.
  2. تهدید محصولات یا خدمات جایگزین (Threat of Substitute Products or Services): در این عامل اقدام به بررسی محصولات و خدمات جایگزین این شرکت، عوامل موثر بر سودآوری و نفوذ در بازار توسط محصولات جایگزین ،اقدامات مورد نیاز جهت غلبه این شرکت بر محصولات و خدمات موجود،میزان حساسیت مشتریان روی تغییرات قیمت برای محصولات شرکت و تاثیر محصولات جدید بر شدت رقابت محصولات جایگزین نمودیم.
  3. قدرت تأثیرگذاری تامین‌کنندگان (Bargaining Power of Suppliers): در این عامل نیز اقدام به بررسی عواملی از قبیل تامین‌کنندگان استراتژیک شرکت،تاثیر تعداد تأمین‌کنندگان بر شرکت مذکور،تاثیر جایگزین کردن مواد اولیه به‌کاررفته در محصولات تأمین‌کنندگان،هزینه هایی که شرکت باید متحمل شود تا تأمین‌کننده خود را تغییر دهد،میزان اهمیت شرکت برای تأمین‌کنندگان از ابعاد مختلف و میزان اهمیت محصولات تولیدی تأمین‌کنندگان برای بقای شرکت نمودیم.
  4. قدرت تأثیرگذاری خریداران (Bargaining Power of Buyers): در این بخش به بررسی قدرت چانه زنی خریداران بر شرکت، عوامل وابستگی شرکت به خریداران ، شیوه بررسی کیفیت محصولات شرکت توسط خریداران،هزینه‌ هایی که مشتری باید متحمل شود تا از شرکت دیگر خرید کند،نحوه شناخت نیاز مشتریان و تاثیر وفاداری مشتریان بر شرکت را بررسی و تحلیل نمودیم.
  5. شدت رقابت بین رقبا (Intensity of Competitive Rivalry):لیست رقبای شرکت ، میزان رشد بازار در صنعتی که این شرکت در آن فعالیت می‌کند،تحلیل وضعیت فعلی این شرکت در میان رقبا و عوامل موثر بر رقابت بین رقبا.

دقت داشته باشید که ممکن است در این محصول با توجه به نوع محصولات و یا خدمات قابل عرضه توسط این شرکت برخی از عوامل فوق الذکر، کمتر یا گاها بیشتر و در مواردی، عوامل جدیدی مورد تجزیه و تحلیل ما قرار گرفته باشند که در این صفحه ذکر نشده اند از این رو این محصول کامل ترین تحلیل از مدل تحلیلی نیروهای رقابتی پورتر از این شرکت می باشد.

در این محصول به عنوان فردی خارج از شرکت مذکور اقدام به بررسی این کسب و کار با مدل تحلیلی 5S Porter نمودیم و عوامل تاثیرگذار بر هر بخش را بصورت کامل و جامع شرح دادیم تا بتوانید از اطلاعات فعلی این مجموعه استفاده نمایید.

تحلیل پورتر شرکت بوئینگ نشان می‌دهد که این شرکت با رقابت شدید از سوی ایرباس، به عنوان اصلی‌ترین رقیب خود، روبرو است. ورود شرکت‌های جدید به بازار هواپیماسازی به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری بالا و فناوری پیچیده، کم است. خطوط هوایی به عنوان مشتریان اصلی، قدرت چانه‌زنی زیادی دارند و تأمین‌کنندگان قطعات نیز به دلیل تخصص و اهمیت قطعات، از قدرت مذاکره بالایی برخوردار هستند. تهدید جایگزینی پایین است، زیرا فناوری‌های جایگزین مانند هواپیماهای الکتریکی و پهپادها هنوز به اندازه کافی توسعه نیافته‌اند تا جایگزین هواپیماهای سنتی شوند.

اگر نیاز به بوم مدل کسب و کار ،پرسونای مشتریان واقعی،تحلیل SWOT ، تحلیل PESTEL ،تحلیل آمیخته بازاریابی به روش 4p ،تحلیل آمیخته بازاریابی به روش 4C ،نقشه سفر مشتریان ، تحلیل نیروهای رقابتی با مدل پنج گانه پورتر و در نهایت تجزیه و تحلیل کامل این مجموعه را دارید کلیک کنید.

اهمیت استفاده از تحلیل نیروهای رقابتی با مدل پنج گانه پورتر

  • شناخت دقیق وضعیت آگاهی مشتریان از برندها
  • اطمینان از اخذ تصمیمات صحیح در معرفی محصولات و خدمات
  • تمرکز بر روی پیشرفت کسب و کار
  • شناسایی مشکلات و ضعف های فعلی واحد بازاریابی و فروش

مشخصات فنی فایل

  • عنوان محصول: تحلیل نیروهای رقابتی شرکت هواپیمایی بوئیینگ Boeing با مدل پنج گانه پورتر
  • کد محصول:porter183
  • انتشار:1403
  • تعداد صفحه:40
  • فرمت فایل :Docx
  • حجم فایل: 100 کیلوبایت
  • نرم افزار: Word 2010 به بالا
  • زبان: فارسی
  • قابلیت ویرایش: دارد

اگر در حال طی مراحل راه اندازی کسب و کار جدید در قالب استارتاپ هستید و از مسیر پیش روی خود آگاهی ندارید می توانید از فایل هایی که در این خصوص آماده کرده ایم استفاده کنید. اگر برای شروع کار، نیاز به تعریف مدل کسب و کار برای خود دارید می توانید از بوم مدل های کسب و کاری که منتشر کرده ایم استفاده کنید.اگر در مرحله تحقیقات بازار و نیازسنجی مشتریان هستید می توانید از فایل های آماده پرسونای مشتریان و نقشه سفر مشتریان ما استفاده کنید.اگر قصد دریافت سرمایه از سرمایه گذاران را دارید می توانید از فایل های آماده پیچ دک جهت ارائه استارتاپ خود به سرمایه گذاران استفاده کنید.اگر نیاز به تحلیل شرکتهای مختلف به شیوه های مدل آمیخته بازاریابی به روش 4P و 4C و نیروهای پنجگانه پورتر و SWOT و PESTEL دارید کلیک کنید و اگر هم نیاز به یک پکیج کامل از محصولات فوق الذکر دارید می توانید از بسته تجزیه تحلیل شرکت و استارتاپ های ما استفاده کنید که بصورت حرفه ای شرکتهای مختلف را بررسی نمودیم.

و اگر در فکر راه اندازی کامل یک استارتاپ هستید می توانید از پکیج ایده پردازی ، لوگوی کسب و کار،بوم مدل کسب و کار به همراه بیزینس پلن حرفه ای،تحقیقات بازار و پرسونای مشتریان و فایل های ارائه استارتاپ به سرمایه گذاران از بسته آغازین استارتاپی به همراه طرح های پروپوزال ما بهره ببرید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • پس از خرید به صورت خودکار در سایت ثبت نام می شوید و اطلاعات ورود به حساب کاربری برایتان ایمیل می شود.
  • از طریق بخش حساب کاربری امکان دسترسی به محصولات خریداری شده وجود دارد.
  • دریافت آپدیت یا بروزرسانی محصولات تنها از طریق پروفایل کاربری خواهد بود و هیچگونه آپدیتی به ایمیل خریدار ارسال نخواهد شد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • لطفا قبل از خرید قوانین ما را مطالعه فرمایید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *