تحلیل نیروهای رقابتی طلافروشی با مدل پنج گانه پورتر

فرمت فایل
Zip
حجم محصول
100 کیلوبایت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
2024
تعداد فایل
1 فایل
تعداد فروش
0 فروش
700,000 تومان

تحلیل نیروهای رقابتی طلافروشی با مدل پنج گانه پورتر | تحلیل طلافروشی با مدل Porter’s Five Forces | بررسی نیروهای رقابتی موثر بر طلافروشی به روش 5S Porter | تجزیه و تحلیل طلافروشی با مدل 5گانه پورتر | تحلیل نیروهای رقابتی پنجگانه پورتر موثر بر فروشگاه طلا | بررسی نیروهای رقابتی پنجگانه پورتر بر فروشگاه طلا | تحلیل نیروهای رقابتی پنجگانه پورتر بر فروشگاه طلا | تحلیل آماده نیروهای رقابتی 5 گانه پورتر

Porter’s Five Forces model یا مدل نیروهای پنج گانه مایکل پورتر متداول ترین مدل برای تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر محیط کسب و کار به همراه میزان و شدت رقابت در بازار است که برای اولین بار در سال 1979 توسط مایکل پورتر، استاد دانشگاه هاروارد و متخصص کسب و کارها، مورد استفاده قرار گرفت.

استفاده از مدل پورتر سالهاست که در حوزه ها و صنایع مختلف توسط مدیران و تحلیلگران این عرصه در حال استفاده است لذا این موضوع ما را بر آن داشت که با توجه به انجام پروژه های بیشمار در زمینه تحلیل کسب و کارهای مختلف، اقدام به تالیف و انتشار محصولی حرفه ای نماییم.

محصول مذکور که در جهت بررسی نیروهای پنج گانه موثر بر طلافروشی تهیه و تدوین شده حاوی اطلاعات مهم و کاربردی از وضعیت عوامل موثر بر این کسب و کار و حوزه فعالیت آن می باشد که توسط فروشگاه فایل های دیجیتال تدوین و عرضه شده است.

نیروهای رقابتی پورتر و عوامل موثر بر هر یک به شرح ذیل می باشند که در این محصول به تفصیل هر یک را توضیح دادیم:

  1. تهدید از جانب رقبا (Threat of New Entrants): در این عامل اقدام به بررسی میزان محبوبیت محصولات و خدمات این مجموعه در بین مشتریان ، عوامل جلوگیری کننده از ورود رقبای جدید،تاثیر تازه واردین بر این مجموعه ،میزان دسترسی تازه‌واردین به تکنولوژی و دانش فنی این حوزه،تاثیر قوانین بر جلوگیری از ورود رقبای جدید و در نهایت روشهای بدست آوردن مزیت مطلق این مجموعه مذکور نسبت به رقبا نمودیم.
  2. تهدید محصولات یا خدمات جایگزین (Threat of Substitute Products or Services): در این عامل اقدام به بررسی محصولات و خدمات جایگزین این کسب و کار، عوامل موثر بر سودآوری و نفوذ در بازار توسط محصولات جایگزین ،اقدامات مورد نیاز جهت غلبه این مجموعه بر محصولات و خدمات موجود،میزان حساسیت مشتریان روی تغییرات قیمت برای محصولات و تاثیر محصولات جدید بر شدت رقابت محصولات جایگزین نمودیم.
  3. قدرت تأثیرگذاری تامین‌کنندگان (Bargaining Power of Suppliers): در این عامل نیز اقدام به بررسی عواملی از قبیل تامین‌کنندگان استراتژیک این کسب و کار،تاثیر تعداد تأمین‌کنندگان بر کسب و کار مذکور،تاثیر جایگزین کردن مواد اولیه به‌کاررفته در محصولات تأمین‌کنندگان،هزینه هایی که فروشگاه های طلا باید متحمل شوند تا تأمین‌کننده خود را تغییر دهند،تاثیر انحصار تامین‌کنندگان بر مغازه طلافروشی،میزان اهمیت کسب وکار برای تأمین‌کنندگان از ابعاد مختلف و میزان اهمیت محصولات تولیدی تأمین‌کنندگان برای بقای فروشگاه نمودیم.
  4. قدرت تأثیرگذاری خریداران (Bargaining Power of Buyers): در این بخش به بررسی قدرت چانه زنی خریداران بر فروشگاه، عوامل وابستگی فروشگاه به خریداران ، شیوه بررسی کیفیت محصولات شرکت توسط خریداران،هزینه‌ هایی که مشتری باید متحمل شود تا از فروشگاه دیگر خرید کند،نحوه شناخت نیاز مشتریان و تاثیر وفاداری مشتریان بر شرکت را بررسی و تحلیل نمودیم.
  5. شدت رقابت در درون صنعت (Intensity of Competitive Rivalry): روشهای بررسی شدت رقابت بین رقبای فروشگاه های طلافروشی،روشهای بررسی سهم بازار رقبا،میزان رشد بازار صنعت طلا،عوامل موثر بر رقابت بین رقبای مغازه طلافروشی،

دقت داشته باشید که ممکن است در این محصول با توجه به نوع محصولات و یا خدمات قابل عرضه توسط این شرکت برخی از عوامل فوق الذکر، کمتر یا گاها بیشتر و در مواردی، عوامل جدیدی مورد تجزیه و تحلیل ما قرار گرفته باشند که در این صفحه ذکر نشده اند از این رو این محصول کامل ترین تحلیل از مدل تحلیلی نیروهای رقابتی پورتر از این شرکت می باشد.

در این محصول به عنوان فردی خارج از این مجموعه اقدام به بررسی فروشگاه های طلا با مدل تحلیلی 5S Porter نمودیم و عوامل تاثیرگذار بر هر بخش را بصورت کامل و جامع شرح دادیم تا بتوانید از اطلاعات فعلی این مجموعه استفاده نمایید.

فروشگاه های طلا با توجه به وابستگی کامل به بازارهای بین الملل تاثیرگذاری زیادی از عوامل مختلف می گیرند لذا بررسی و آگاهی از این عوامل برای مدیران این کسب و کارها بسیار مهم می باشد.

اگر نیاز به بوم مدل کسب و کار ،پرسونای مشتریان واقعی،تحلیل SWOT ، تحلیل PESTEL ،تحلیل آمیخته بازاریابی به روش 4p ،تحلیل آمیخته بازاریابی به روش 4C ،نقشه سفر مشتریان ، تحلیل نیروهای رقابتی با مدل پنج گانه پورتر و در نهایت تجزیه و تحلیل کامل این مجموعه را دارید کلیک کنید.

اهمیت استفاده از تحلیل نیروهای رقابتی با مدل پنج گانه پورتر

  • شناخت دقیق وضعیت آگاهی مشتریان از برندها
  • اطمینان از اخذ تصمیمات صحیح در معرفی محصولات و خدمات
  • تمرکز بر روی پیشرفت کسب و کار
  • شناسایی مشکلات و ضعف های فعلی واحد بازاریابی و فروش

مشخصات فنی فایل

  • عنوان محصول: تحلیل نیروهای رقابتی طلافروشی با مدل پنج گانه پورتر
  • کد محصول:porter180
  • تاریخ انتشار:1403/01
  • تعداد صفحه:34
  • فرمت فایل :Docx
  • حجم فایل: 100 کیلوبایت
  • نرم افزار: Word 2010 به بالا
  • زبان: فارسی
  • قابلیت ویرایش: دارد

اگر در حال طی مراحل راه اندازی کسب و کار جدید در قالب استارتاپ هستید و از مسیر پیش روی خود آگاهی ندارید می توانید از فایل هایی که در این خصوص آماده کرده ایم استفاده کنید. اگر برای شروع کار، نیاز به تعریف مدل کسب و کار برای خود دارید می توانید از بوم مدل های کسب و کاری که منتشر کرده ایم استفاده کنید.اگر در مرحله تحقیقات بازار و نیازسنجی مشتریان هستید می توانید از فایل های آماده پرسونای مشتریان و نقشه سفر مشتریان ما استفاده کنید.اگر قصد دریافت سرمایه از سرمایه گذاران را دارید می توانید از فایل های آماده پیچ دک جهت ارائه استارتاپ خود به سرمایه گذاران استفاده کنید.اگر نیاز به تحلیل شرکتهای مختلف به شیوه های مدل آمیخته بازاریابی به روش 4P و 4C و نیروهای پنجگانه پورتر و SWOT و PESTEL دارید کلیک کنید و اگر هم نیاز به یک پکیج کامل از محصولات فوق الذکر دارید می توانید از بسته تجزیه تحلیل شرکت و استارتاپ های ما استفاده کنید که بصورت حرفه ای شرکتهای مختلف را بررسی نمودیم.

و اگر در فکر راه اندازی کامل یک استارتاپ هستید می توانید از پکیج ایده پردازی ، لوگوی کسب و کار،بوم مدل کسب و کار به همراه بیزینس پلن حرفه ای،تحقیقات بازار و پرسونای مشتریان و فایل های ارائه استارتاپ به سرمایه گذاران از بسته آغازین استارتاپی به همراه طرح های پروپوزال ما بهره ببرید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • پس از خرید به صورت خودکار در سایت ثبت نام می شوید و اطلاعات ورود به حساب کاربری برایتان ایمیل می شود.
  • از طریق بخش حساب کاربری امکان دسترسی به محصولات خریداری شده وجود دارد.
  • دریافت آپدیت یا بروزرسانی محصولات تنها از طریق پروفایل کاربری خواهد بود و هیچگونه آپدیتی به ایمیل خریدار ارسال نخواهد شد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • لطفا قبل از خرید قوانین ما را مطالعه فرمایید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *